Tancat dimarts, de febrer de 4, 2025
El vol de Delta Air Lines a Orlando es va desviar a Raleigh després que una misteriosa olor de cabina obligués a un aterratge d'emergència, retardant els passatgers durant hores.
Un vol de Delta Air Lines en ruta des de l'aeroport internacional John F. Kennedy de Nova York (JFK) a l'aeroport internacional d'Orlando (MCO) va haver de fer una escala inesperada a l'aeroport internacional de Raleigh-Durham (RDU) l'1 de febrer de 2025. El desviament va ser provocat per una olor inusual detectada a l'interior de la cabina.
L'Airbus A321-200, registrat com a N368DN, operava com a vol Delta DL2090 amb 158 passatgers a bord quan la tripulació va decidir desviar-se com a mesura de precaució. L'avió va aterrar amb seguretat a Raleigh, on els equips de manteniment i terra de Delta van avaluar ràpidament la situació.
Després de l'aterratge no programat, Delta va organitzar que els passatgers completessin el seu viatge, ja sigui pujant a un avió alternatiu més tard aquella nit o mitjançant vols rereservats que sortissin abans. Segons les dades de FlightAware, l'avió de substitució va sortir de Raleigh i va arribar a Orlando poc abans de les 9:00, més de sis hores més enllà de l'hora d'arribada inicialment programada.
Delta encara no ha determinat ni revelat l'origen de l'olor que va provocar el desviament de precaució. Tot i que les olors de la cabina poden sorgir de múltiples fonts, com ara fallades elèctriques, fuites de fluids o fins i tot factors ambientals externs, no es va proporcionar cap explicació immediata.
Incidents anteriors similars a la indústria de l'aviació s'han atribuït a mal funcionament del sistema de ventilació, vessament de productes químics de l'equipatge o problemes amb els materials a bord. Delta va emetre un comunicat en què reconeixia les molèsties i assegurava als passatgers afectats el seu compromís amb la seguretat.
Només un dia més tard, el 2 de febrer de 2025, es va produir un incident d'aviació independent a l'aeroport intercontinental George Bush (IAH) de Houston que va implicar un avió de United Airlines.
El vol United UA1382, un Airbus A319 registrat com a N837UA, tenia previst volar a l'aeroport LaGuardia (LGA) de Nova York quan va haver d'interrompre l'enlairament a causa d'un mal funcionament del motor dret. L'avió havia assolit un gir a gran velocitat a la pista 15R, estimat en uns 115 nusos, quan es va produir un fort so "pop" i va començar a emanar fum del motor (V2522). Els pilots van actuar ràpidament, van aturar l'aeronau i van demanar ajuda d'emergència.
Les operacions de l'aeroport van enviar immediatament camions de bombers al lloc dels fets, mentre que la tripulació va iniciar una evacuació d'emergència mitjançant tobogans. Els 104 passatgers i cinc membres de la tripulació van sortir de l'avió amb seguretat i sense ferides.
L'Administració Federal d'Aviació (FAA) va confirmar que l'incident es va produir a les 8:35 hora local i que ara s'està investigant per determinar la causa de la fallada del motor. Mentrestant, United Airlines va fer arranjaments per tornar a reservar els viatgers afectats, amb un vol de substitució amb sortida cap a Nova York a les 2:00 CT.
Aquests incidents consecutius de companyies aèries posen de manifest el paper crític de la ràpida presa de decisions de la tripulació i dels protocols de seguretat aèria, que garanteixen la seguretat dels passatgers en situacions imprevistes.
etiquetes: Notícies de les companyies aèries, Indústria aeronàutica, Olor de cabina, línies aèries delta, aterratge d'emergència, desviament de vol, Aeroport John F. Kennedy de Nova York, aeroport d'orlando, Aeroport de Raleigh-Durham, Notícies de viatges
Divendres, febrer 14, 2025
Divendres, febrer 14, 2025
Dissabte, febrer 15, 2025
Divendres, febrer 14, 2025
Divendres, febrer 14, 2025
Divendres, febrer 14, 2025
Divendres, febrer 14, 2025
Divendres, febrer 14, 2025